Navrhujeme, realizujeme a rozvíjíme vše kolem vaší online prezentace.

Sociální síť dohnal skandál s Cambridge Analytica, o kterém se vědělo už v roce 2014, ale média se tvářila, že ho nevidí. Média ale konečně pochopila, že Facebook není jejich spojenec a „přátelství“ s Facebookem jim nic nepřináší. Celé to nakonec došlo i tak daleko, že Facebooku v otázce ochraně osobních dat nevěří rekordní počet lidí.

Z přehledu v roce 2017 můžeme ale zopakovat i to, že boj proti fake news je stále jenom moderním marketingem a že se v tomto ohledu nepodařilo ničeho podstatného dosáhnout (na konci roku 2018 už máme potvrzeno, že Facebooku je to jedno a angažování organizací ověřujících věci bylo jen PR tah). Ale i to, že Twitter tu je stále a stále neví, čím je.

Víme také, že video se nestalo novodobým zachráncem médií, ostatně i tady má máslo na hlavě Facebook. Čísla o sledování videí falšoval, aby svět přesvědčil, že videa jsou „next big thing“. Nejsou. Byť oblíbená jsou.

A jestli už v roce 2017 bylo zřejmé, že sociální sítě jsou pro uživatele zásadním zdrojem zpravodajství (zpráv), tak rok 2018 to ještě posílil. Na konci roku sociální sítě předstihly klasické tištěné noviny. Což, bohužel, za dobrou zprávu označit nejde. Na druhou stranu, jsou zatím druhé od konce a řeč je o USA.